Wednesday, February 17, 2010

DI LORONG PEJALAN KAKI BELAKANG MARINA PT.3

Selesai berurut kaki di Warisan Square, kami meneruskan perjalanan seperti yang mula-mula dirancang iaitu ke PASAR. Tiba di Pasar, aku melihat banyak ikan puteh segar. Teringat pula aku akan berita yang baru tersiar di TV kelamarin dimana ada beberapa orang nelayan asing, ditangkap oleh pihak 'Maritime' kerana MEMBOM IKAN.

'Eeeeh macam kah pula rasa ikan yang kena bom ni?' Was-was pula mau membeli ikan, tapi segar betul bah nampaknya ikan puteh tu, inda sampai ati ku inda membeli. Fikir punya fikir aku pun beli beberapa ekor ikan puteh, ikan entah apalah namanya tu warna merah selalu dibakar dan sedikit udang. Pernah bah aku terbeli ikan tenggiri - aku buang saja. Rasanya pait, ish ada juga ku dengar, ikan kunu disimpan pengawet mayat - bayangkan, terutama sekali ikan besar-besar. Alala mau beli ikan kecil-kecil lah ini.

No comments:

Post a Comment