Friday, March 19, 2010

Hospital Queen

Kemarin hubbyku pulang2 dari hospital merungut. 'Adakah patut aku menunggu untuk di x-ray dari pukul 9.45 pagi, 12.30 thari baru tiba giliranku.' He he he biasalah dia tu nda sabar. Lapar bah dia tu.

Aku tanya:" kenapa?"
Jawabnya: 'rupa-rupanya ada satu saja mesin x-ray, begitulah ramai urang menunggu' "Mana sudah slogan rakyat di dahulukan?" bilangnya lagi. Berdesing telingaku. 'Aku mau kasi tau ni Shafie Apdal' katanya lagi

Aku jawab lagi: 'Aik dia tu kan Menteri Luar Bandar, kasi tau lah Datuk Rosnah, Timbalan Menteri Kesihatan?' ku bilang'. Aku pun ambil kesempatan memberi khutbah, yang nda patut bah kalau Kementerian lain ikut campur urusan Kementerian yang bukan urusannya. Tapi pandangannya lain pula. 'Diaurang kan wakil rakyat, kenapa nda buli kasi suarakan suara hati rakyat, bikin apa diaurang betengkar2 di palimen' bilangnya. Aku pun diam jelah nda mau kasi panjang2 ni perdebatan. Entahlah dimana silapnya.

No comments:

Post a Comment