Thursday, January 14, 2010

KEDAI KEK

Eeeee aku rasa macam mau pula makan kek. Aku pun pigilah kedai di Jalan Lintas dan masuk satu kedai kek. Di dinding hadapan kedai terlekat iklan - untuk disewa. Aku masuk dan melihat-lihat - nda banyak kek yang dijual disitu.

Dalam hati ku - entah2 kedai ni mau ditutup. Sayang, cantek kawasan kedai ni di 'kona'(sudut tepi) dihiasi dengan landscape yang cantek.

Terlanjur sudah masuk kedai aku membeli dua potong kek dan terus pergi ke kaunter bayaran. Alamak, nda ada pula duit kecil - Aku pun hulur RM50.00 pada 'juruwangnya'.
"Nda da duit kecik kak - ada RM20.00 je dalam 'cash register' katanya.

'Ala - nanti kak minta sama anak kakak' (sedang menunggu di kereta) Aku menghulurkan wang kertas dan beberapa sylling berjumlah RM3.50. "Kedai ni mau ditutup kah?" aku bertanya pada 'cashier" tu. Dia menjawab 'ia' kedai ni akan disewakan sebab kurang pelanggan dan dia pula akan mencari kerja lain - di Damai, Luyang.

No comments:

Post a Comment