Thursday, January 7, 2010

Engin Kapal Terbang Hilang?

Pagi-pagi lagi aku sudah siap untuk pergi ke Bandar. Sarapan di Aieza Cafe. Sambil sarapan tengok TV. Terpampang diskrin TV Dato' Zahid Hamidi sedang ditemuramah mengenai kehilangan? penjualan? engin kapal terbang yang sedang hangat dibicarakan.

Seperti biasa dialog di kedai kopi - ada yang bilang tidak masuk akal orang bawah saja terlibat. Mana mungkin tiada pegawai atasan yang terlibat - ini soal engin kapal terbang bukan benda kecil seperti tayar ke minyak pelincir ke ...........

Yang penting sambut seorang lagi 'siapa yang dapat bayarannya itulah yang punya angkara' - mesti ada pemindahan wang yang terlibat. Ada yang berpendapat ada pihak yang nda dapat bagiannya sebab tulah hal ni terdedah.

Cerita kedai kopi ......cerita kedai kopi, tiada hakim, tiada saksi, cerita sensasi di kedai kopi.....huuuu
Siap sarapan aku ke bank. Tahun baru orang pun ramai berurusan. Aku duduk sambil menunggu giliran untuk berurusan - cheh! adakah patut orang yang duduk disebelahku tu kakinya bergegar terus - kerusi tu kan bersambung, apa lagi aku pun tergegar samalah. Ewaaaah ni boleh bikin cair aku punya lemak - pindah pindah pindah .....

No comments:

Post a Comment