Friday, June 11, 2010

Kebakaran di Sinsuran


Sejak kemarin dulu lagi si Faiz ikut pulang kerumah kakaknya di Kingfisher. Mulanya kami tu konon mau tengok wayang 3D Shrek 3 di Suria Sabah, tapi malang sudah kehabisan tiket bah. Dengan susah payah kami bergegas ke Suria Sabah petang tu, dalam kesesakan jalan raya yang amat teruk sekali, tau-tau tiket habislah pula. Keciwa si Faiz nda dapat tengok wayang 3D. Wawa, Angah dan Anna pun sama juga keciwa, aku rasalah walaupun diaurang nda chakap.

Akhirnya kami makan di Kg Baru Nasi Lemak di Suria Sabah.
Oklah nasik lemaknya tapi aku nda berapa suka sambalnya, yang rasanya sedikit terlebih manis.

Waktu kami tengah dalam kesesakan jalan raya - aku perasan pula diluar cermin kereta kelihatan seperti berkabus. Si Faiz pun perasan, 'kenapa diluar tu macam bekabus mi' dia bilang.

Bila sampai dekat Esso sebelah Centre Point, sudah kelihatan asap tebal dari atas kedai di Sinsuran. Rupanya ada kebakaran. 'Ini pula yang bikin jem tu' aku bilang sama dady si Faiz.

'Entah budu bah urang2 ni, bikin jem saja menengok kebakaran pulak' sahut dady si Faiz

'Bikin susah bomba saja memblok urang kerja saja, penyebok' aku bilang, marah sebab traffic jam.

1 comment:

  1. menengok tapi dan menolong, malahan menyusah orang yang betul2 mo menolong... dulu pernah terjadi macam ni di shah alam tahun 1994, ada kemalangan jalan raya antara penunggang motoriskal dan sebuah bas. kesian tengok kawannya berabis menahan kenderaan mo minta tolong bawa kawannya ke hospital tapi orang cuma slow down untuk tengok saja tapi tidak mau tolong... hampir sejam baru ada orang yang betul2 prihatin mau menolong..

    ReplyDelete