Sunday, June 13, 2010

KENDURI

Salam - semalam (12 Jun 2010) kami kenduri kesyukuran Heidi selamat di khatan. Nda juga ramai jemputan hanya saudara mara saja. Kebetulan pula 12 Jun ni hari lahir Riney n DD Faiz. Aku tunggu-tunggu juga c Faye, Nun n Milah serta Dwen datang sebab mereka ni baru sampai di KKIA jam 7.00 pm semalam, selepas mengerjakan umrah di Madinah n Makkah. Tapi nampaknya mereka terus balik kerumah masing-masing. Penat kali. Alhamdulillah syukur kerana mereka telah selamat pergi dan kembali ke tanah air.

Kami perempuan-perempuan makan di tingkat bawah, maklum rumah dua tingkat ruang tamu agak sempit. Tengah kami bersiap hendak makan, turun c Mat Sah n D. c Minah bilang, "Ai kenapa pula lelaki di atas lah". Kami pun ikut menyampuk, "ia lelaki di atas, perempuan di bawah'.

Terus dua-dua naik atas, nda lama tu Mat Sah turun ikut kami makan. Lepas makan aku naik keatas ambil air bandung - susah bah turun naik ni - aku tengok di atas nda ada pula D "aik dimana D?" dia aku tanya.

Diaurang jawab "di bawah" . Kehairanan pulak aku, mengkali dia di tandas - sebab ndak juga aku nampak dia di bawah.

Aku tanya kak Lily, 'mana D?", kak Lily bilang tu di luar - baru kita mau menyuap sudah dia membawa pulang.

'Kenapa dia kelangkabut betul?" aku bilang. MM Jila bilang dia mau tengok bola. "Di atas diurang tengok bola tu, aku bilang.

Aku ni nda perasan, bila aku fikir-fikir - jangan2 dia ambil hati tadi tu kami cakap lelaki makan di atas. Alamak sorilah rupanya kami main ni telebih sudah. Kami rasa macam nda ada apa2 tapi rupanya urang lain nda fikir macam kami - sensetif.

No comments:

Post a Comment