Thursday, April 22, 2010

Si Faiz - Minat Manchester United

Awal pula si Faiz bangun hari ni. Selalunya payah-payah aku kasi bangun untuk ke Sekolah. Pagi ni aku pula yang terlewat. Sedar-sedar aku tengok dia sudahpun siap mandi. Pakai baju sukan 'Manchester Unit' lagi. Peminat habis Manchester United bah dia ni. Lepas tu baru disarungkan uniform sekolahnya. He he he ada sukan lah tu. Gembira betul dia aku tengok.

Kesian bah si Faiz ni. Dia ni budak Thalasemia. Itulah kadang kala dia lemah. Kalau (HB), hemoglobinnya terlalu rendah, dia akan kelihatan pucat dan cepat penat. Kadangkala dia kurang selera makan dan termuntah-muntah. Sebab itulah kalau dia nda mau kesekolah, aku membiarkan saja dia rehat dan tidur dirumah. Kalau boleh biarlah hari-harinya yang ada sentiasa riang dan gembira.

Faiz, kalau balikdari sekolah nanti jangan lupa pakai 'disferal'.

No comments:

Post a Comment